Učivo na týden od 23. do 27. března

Datum: .  Zadal: vesela   Třída: 1.B  kategorie: Článek  Přiložený soubor: Ke stažení  

Přehled učiva na týden od 23. do 27. března

Písanka: strany 2, 3, 4, 5, 6

Slabikář: strana 52, 53, 54, 55 – nové písmenko H – vyvození písmene písmenkovou pohádkou a pracovním listem v příloze. Opět pojmenováváme slova začínající hláskou H, čteme nejprve slabiky v červeném domečku, můžete je například říkat a děti je hledají a vyškrtávají. Ze slabik pod černobílým obrázkem lze skládat slova (slabika horního a slabika z dolního řádku vytvoří slovo).

Pohádku O Smolíčkovi jsme s dětmi četly, můžete si v příloze přečíst obrázkovou pohádku. Děti mohou převyprávět, nakreslit jezinky…

V příloze ještě jeden zábavný pracovní list.

Dopis – slabikář strana 35 – přečtěte si, řekněte si, jak se píše dopis, že má vždy oslovení a rozloučení s podpisem.

Matematika: počítáme do 16 – v příloze jsou čísla od 0 do 20 k rozstříhání – vyberte vždy dvě čísla a děti porovnávají, které je větší, které je menší. (Vyberu 16 a 12, děti čtou 16 je větší než 12.)
Strana 18 – cvičení 3, cvičení 4 (má více řešení, můžete hledat…), hra dobrovolně, cvičení označené červeným čtverečkem
Strana 19/1, 2, 3, 4 – při potížích postupovat obdobně jako u cvičení ze strany 18
Strana 21/1,3 (do prázdného trojúhelníku vytvoř vlastní čísla neposedy a dej vyřešit třeba tatínkovi)
K procvičování tři listy v příloze.

Hra smyčky: U čísel k rozstříhání v příloze jsou příklady. Vždy sloupeček deseti příkladů označených stejným symbolem patří k sobě. Příklady si děti po sloupečcích rozstříhají a z jednoho sloupečku se vytvoří kruh tím způsobem, že vezmu příklad, vypočítám ho a jako další příklad dám ten lísteček, který začíná daným výsledkem předchozího příkladu (vezmu příklad 5+3, výsledek je 8, takže za tento lísteček vyberu příklad, který začíná 8, tedy 8-6, vypočítám, výsledek je 2, za něj tedy položím příklad začínající 2 tedy 2+7 …. A tak pokračuji, až vytvořím z deseti příkladů daného sloupečku kruh). Celkem 4 sloupečky = 4 kruhy.

Prvouka: Procvičujte hodiny – čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá, povídejte si, co děláte kterou denní dobu – ráno, dopoledne, v poledne, odpoledne, večer, v noci, o půlnoci, jak se liší život v přírodě ve dne a v noci, která zvířátka jsou aktivní ve dne, která naopak v noci. Pokud Vás nic nenapadá, mrkněte na https://www.svojtka.cz/shop/kniha/3802-co-se-deje-v-noci

Vypracujte pracovní list DEN,NOC – dokreslete obrázek, jak by mohl vypadat ve dne a jak v noci – můžete dokreslovat, pojmout obrázek jako koláž (vystřihovat z časopisů a dolepit), kombinovat obojí…

Přeji pevné zdraví, poklidný nadcházející víkend i celý týden.

S pozdravem Kateřina Veselá